حملات عصبی به همراه تهوع در سگها

علت های بروز حملات عصبی در سگها اعم از صرع ، آسیب دیدن سر حیوان و یا علت های تشخیص داده نشده هستند ، اما اگر حمله عصبی تهوع نیز به همراه دارد باید بدانید که سگتان دارای یک وضعیت جدی مانند مسمومیت و یا گرمازدگی است .
شما باید سریعا واکنش نشان داده و به سگ کمک کنید زیرا حملات عصبی خطراتی مانند آسیب های جدی و یا حتی مرگ را نیز به همراه دارند .

علت های بروز حملات عصبی به همراه تهوع

علت یک حمله عصبی به همراه تهوع ممکن است یک و یا تعدادی بیماری اساسی در بدن حیوان باشد .

– صرع ، که یک بیماری ارثی به حساب می آید
– گرمازدگی ، به خصوص در زمان هایی که هوا به شدت گرم است و راهی برای خنک تر کردن آن نیست
– مسمومیت و یا خوردن موادی که برای سگها خطرناک است ( مرگ موش ، الکل ، شکلات ، سرب )
– Canine Distemper نیز یکی از بیماری هایی است که باعث بروز حملات عصبی و تهوع می شود . این ویروس به مغز آسیب می رساند و در توله ها شایع تر است ، این بیماری توسط بزاق و یا سایر مایعات بدن سگ منتقل می شود
– اختلال در عملکرد سیستم مرکزی اعصاب
– تومور های مغزی ، زیرا به مغز فشار می آورند
– Hypocalcemia نیز به معنای کمبود کلسیوم در بدن است و باعث بروز حملات عصبی و تهوع در حیوان می شود ، این حالت در مادران شیر ده بیشتر دیده می شود
– کرم های قلبی ، در حالت بسیار پیشرفته

نشانه های حملات عصبی در سگ

نشانه های حملات عصبی در سگها شامل این موارد هستند :

– حرکات نا هماهنگ
– گیجی
– زمین خوردگی به صورت ناگهانی
– ریزش آب از دهان و حرکت فک ها
– اسپاسم
– دفع ادرار و مدفوع

یک حمله عصبی ممکن است چند ثانیه به طول بیانجامد ، تهوع ممکن است قبل و یا بعد از حمله عصبی رخ دهد .