بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی پایتخت

aparat
بهترین بیمارستان دامپزشکی تهران
بیمارستان دامپزشکی پایتخت

باکسر ها سگهای المانی هستند که در طول قرن 19 برای مبارزه پرورش داده میشدند .بر اساس گزارشات امریکن کنل کلاب سرطان و تومور های ریه در این نژاد به صورت قابل توجهی زیاد شده است .علت این پدیده هنوز ناشناخته است اما تصور میشود دلیلش جهش ژنتیکی باشد .

سرطان

اگر نژاد خاصی را در نظر نگیریم در سگها معمولا همه نوع سرطانی یافت میشود.علت حدود 75% از سرطان های ریه در سگها عدن سرطان میباشد که یک شکل از تومور است که به سرعت رشدش را از ریه ها اغاز میکند تا به ارگان ها ،غدد لنفاوی و چشم ها برسد .این بیماری برای باکسر ها،گلدن ریتریور ها و مانتیان برمه ها به صورت یک استعداد ژنتیکی در امده که شما میتوانید از طریق شجره ی نامه ی توله مطمئن شوید که این بیماری در نسل توله سگتان نبوده .

علائم

تشخیص سرطان ریه و تومور های ان از روی علائم قابل مشاهده و مستقیم بسیار سخت است اگرچه نشانه ی مشترک در میان باکسر ها بوی بد دهان است .در بیشتر موارد نیز بر اثر تومور های ریه باکسر سست میشود ،وزنش کم میشود و عضلاتش شل میشوند .در کنار بوی بد دهان ،ترشحات خون الود هم از دهان تولید میشود .در شرایطی که سرطان پیشرفت کند حیوان به وضوح دردش را بروز میدهد و معمولا صورت و فکش را به زمین میمالد .اسیت نیز معمولا بر اثر سرطان ریه ایجاد میشود .اسیت یک توده ی مایع شکلی است که در ناحیه ی لگن روی سطح خارجی بدن جمع میشود و وجودش محسوس است .

درمان

علت دقیق سرطان ریه در باکسر ها مشخص نیست اما بر اساس تحقیقات ام دی پت این بیماری میتواند با قرار دادن سگ در محوطه ای که دود سیگار و دخانیات در ان جریان دارد ،ایجاد شود .از لحاظ درمانی ،باید حیوان را شیمی درمانی کرد و معمولا از همان دارو هایی استفاده میشود که برای انسان مبتلا به سرطان ریه استفاده میشود .در موارد حاد نیاز است که باکسر را در بیمارستان بستری کنید .

پیام بگذارید