توت در غذای سگ

شما می توانید مطمئن باشید که انواع توت ها برای سگ ها کاملا بی خطر و سالم می باشند. سگها عاشق خوردن توت ها هستن مانند: بلوبری، کران بری، تمشک، شاه توت، توت فرنگی، راز بری و زغال اخته
 همانطور که خوردن توت ها برای انسان مفید هستند برای سگ های شما نیز فواید سلامتی فراوانی به همراه دارند. انواع توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. بدین معنی که آنها می توانند سلول های بدن را در برابر اثرات شناخته شده (رادیکال های آزاد) محافظت کنند. رادیکال های آزاد به طور معمول هنگامی که بدن غذا را تجزیه می کند و یا هر زمانی که بدن در معرض حملاتی مانند دود سیگار یا پرتوهای متداول جوی قرار می گیرد می توانند باعث صدمه به سلول های بدن شوند. اعتقاد براین است که این مولکول های مضر می توانند در ایجاد سرطان، بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامتی تاثیر گذار باشند. بنابراین آنتی اکسیدان ها، که در انواع توت یافت می شوند می توانند بدن انسان و همچنین سگ ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزا حفظ کنند.
دادن انواع توت به سگ ها می تواند از سرطان، بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کند و به حفظ سلامت کلی بدن آنها کمک کند.
شما می توانید با روشهای مختلف توت ها را در جیرۀ غذایی سگ خود جای دهید. توت ها را می شود با غذای سگ مخلوط کنید چون هضم آنها آسان است و یا چند دانه توت را به عنوان تشویقی در تربیت سگ ها بکار ببرید و یا آب آنها را گرفته به سگ بدهید همچنین می توانید از آنها در دستوالعمل پخت انواع کیک و بیسکویت های سگ استفاده کنید.

همانطور که قبلا گفته شد انواع توت ها برای سگ ها سالم و بی خطر هستند اما بیشتر توت های وحشی که در جنگها وجود دارند برای سگ ها سمی و خطرناک می باشند و در زمان گردش در طبیعت صاحبان باید خیلی مراقب سگ های خود باشید که از این توت های وحشی و جنگلی نخورند که عبارتند از:

این تمشک جنگلی در زمان رشد تغیر رنگ دارد (سفید، نارنجی و قرمز)

بلوبری (Bluebrries)
یک گزینه عالی در رژیم غذایی سگ است. این میوه سطح بالایی از رسوراترول (resveratrol) دارد که ضد سرطان بوده و از بیماریهای قلبی جلوگیری می کند. تانن های (tannin) موجود در بلوبری از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است.
مطالعات انجام شده نشان داده است که بلوبری برای سگ های مسن نیز مفید می باشد و به آنها کمک می کند تا حافظۀ خود را سالم نگهدارند. این امر به ویژه برای نژادهایی که ممکن است دچار سندرم اختلال عملکرد شناختی شوند بسیار مهم است. همچنین گفته شده است که بلوبری منبع خوبی از سیلیکون است که باعث می شود پانکراس دوباره جوان گردد و به خوبی فعالیت داشته باشد.
البته بیاد داشته باشید که خوردن این میوه برای سگ ها باید با اعتدال همراه باشد زیرا خوردن زیاد آن می تواند باعث ایجاد اسهال گردد.

کران بری (Cranberries)
کران بری سرشار از ویتامین های A، B1، B2 و C می باشد. کران بری نیز مانند بلوبری و توت فرنگی برای سگ ها مفید و مغذی است و منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبرهای غذایی می باشد. و مهمتر از همه کران بری حاوی آنتی اکسیدانی است که می تواند به حفاظت بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد که باعث اختلال و آسیب بافت ها و سلول های سالم می شوند کمک کند. بافت هایی که مخصوص سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن می باشند.
همچنین خوردن کران بری برای سگ ها می تواند سلامتی دستگاه ادراری را بهبود بخشد. مخصوصا در سگ هایی که هرگونه سابقۀ مشکلات کلیوی داشته اند. کران بری برای رفع عفونت های دستگاه ادراری مثانه که در گروه بیماریهای شایع قرار دارد به خصوص در سگهای عقیم بسیار موثر است. این بیماری توسط عفونت باکتریایی ایجاد می شود. معمولا دامپزشکان زمان مشاهدۀ علائم عفونت ادراری به صاحبان مصرف آب کران بربی را توصیه می کنند. زیرا کران بری دارای ویتامین C است. آب کران بری اسیدی می شود و زمانی که شما آن را به سگ بدهید به کاهش PH ادرار سگ کمک خواهد کرد. این باعث می شود دستگاه ادراری محیط نامناسبی برای رشد باکتری ها گردد و می تواند گسترش و تهاجم باکتری ها را مهار و کاهش دهد و از خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی جلوگیری کند.
شما باید کران بری تازه را با اعتدال در اختیار سگ قرار دهید زیرا مصرف بیش از اندازۀ آن می تواند باعث ایجاد ناراحتی های گوارشی مانند استفراغ و یا اسهال گردد و بهتر است سگ آب کران بری را بدون شکر مصرف کند زیرا سگ ها خوردن آب میوه را دوست دارند اما نمی توانند مقدار زیادی از میوۀ آن را هضم کنند.