گربه و مسمومیت با مرگ موش

میتواند خیلی وحشتناک باشد که گربه ی شما مرگ موش بخورد . این مسئله نه تنها میتواند گربه تان را به شدت بیمار کند بلکه میتواند باعث مرگش شود.

مرگ موش:
مرگ موش داروییست که برای کشتن جوندگان به کار میرود و حاوی موادی شیمیاییست که تنها با یک بار خورده شدن توسط موش باعث مرگش میشود.

بلعیدن:
اگر گربه ها مرگ موش یا موشی که توسط مرگ موش کشته شده را ببلعند امکان دارد به سختی آسیب ببینند.

علائم:
بسته به مواد شیمیایی به کار رفته در نوع مرگ موش بلعیده شده ، علائم مختلفی ممکن است ظاهر شوند. استرکنین برای رت ، موش و موش کور ها در این سم استفاده میشود. استرکنین ممکنه باعث هیجان یا غش کردن گربه ی شما بشود. مواد شیمیایی دیگر مانند فلورات سدیم امکان دارد باعث استفراغ کردن ، تشنج و یا دفع مشکلدار ادرار و مدفوع شوند. مطابق انجمن جلوگیری از خشونت علیه حیوانات امریکا ، بلعیدن مرگ موش ممکن است سلامت گربه را به خطر اندازد ، باعث خونریزی شود و مشکلات کلیوی ایجاد کند. افزایش این مشکلات ممکن است زندگی گربه را تهدید کنند.

پیشگیری:
شما میتوانید با دور از دسترس نگه داشتن مرگ موش از اینکه گربه تان آنرا ببلعد جلوگیری کنید. حواستان به گربه تان باشد تا مطمئن شوید که او بقایای یک موش مسموم شده را نمیخورد. شما میتوانید با نگه داشتن گربه تان داخل خانه ازین مسئله پیشگیری کنید.

عکس العملها:
سریعا با دامپزشکتان تماس بگیرید. شاید دامپزشکتان به شما توصیه کند گربه را وادار به استفراغ کنید اگر قبل ازین بالا نیاورده است. اگر علائمی مبنی بر سختی تنفس و یا درگیری سیستم عصبی وجود دارد نباید او را وادار به استفراغ کنید. شما میتوانید برای بالا آوردن با یک قطره چکان به او محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن بدهید. پس از آن شما باید هرچه سریعتر گربه تان را به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کنید.