علت های ریزش موی بیش از حد گربه

ریزش مو در گربه ها حالتی کاملا طبیعی است ، ولی ریزش موی بیش از حد خطرناک بوده و ممکن است نشانگر نوعی بیماری باشد . گربه های خیابانی در فصل بهار ریزش موی شدیدی دارند ولی گربه های خانگی معمولا در کل طول سال ریزش مو دارند .

علت های ریزش موی شدید

علت ریزش موی شدید گربه ممکن است وابسته به عوامل محیطی و یا بیماری ها یا حالات مختلف باشد . یکی از مهم ترین علت های ریزش موی شدید در گربه ها رژیم غذایی نامناسب است . آلرژی ها نیز ( به جز آلرژی های تنفسی ) می توانند عامل ریزش موی گربه ها باشند . گربه های دارای آلرژی بیش از مواقع عادی خود را تمیز می کنند و به علت خارش پوست نقاط خاصی از بدنشان را گاز می گیرند یا چنگ می زنند .
دیگر علت هایی که ممکن است در ریزش موی گربه ها نقش داشته باشند اینها هستند :

– آلرژی های غذایی
– آلرژی های دارویی
– انگل ها بیرونی و درونی
– حشره زدگی

گاهی اوقات عفونت های باکتریایی و یا قارچی بر روی پوست نیز موجب ریزش موی شدید حیوان می شوند . یکی دیگر از بیماری هایی نیز که در ریزش مو نقش دارد پرکاری تیروئید است که به ترشح بیش از حد هورمون تیروئید گفته می شود .
سندرم کوشینگ در گربه ها که در واقع تجمع کورتیکواسترویید ها است نیز می تواند یکی از علت های ریزش مو در حیوان باشد ، از دیگر نشانه های این بیماری می توان به افزایش میزان تشنگی و ادرار اشاره کرد . این بیماری می تواند کشنده باشد .
استرس نیز یکی از علت های ریزش مو است . استرس می تواند بر اثر از دست دادن صاحب ، تغییر محل زندگی ، حسادت و یا بیماری ایجاد شود . گربه های مضطرب تغییرات رفتاری نیز دارند ، برای مثال کج خلق شده و یا از خوردن غذا خودداری می کنند .