بخش مهاجرت پت بیمارستان دامپزشکی پایتخت

آشنایی با شرایط مهاجرت پت به نقاط مختلف دنیا

مهاجرت پت !!! همان طور که می دانید، مهاجرت کردن به سراسر جهان به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم کشور ایران شناخته می شود. برخی از افراد با ایجاد شرایط لازم برای مهاجرت، عازم کشور های مختلف می شوند تا آینده خود را در آن کشور سپری کنند. افرادی وجود دارند که در حین مهاجرت به کشور های مختلف، نگران حیوان خانگی خود هستند. امروزه به دلیل افزایش حیوانات خانگی، اکثریت خانواده های ایرانی از حیوانات مختلف در خانه خود بهره مند هستند. به همین دلیل آن حیوان برای خانواده موردنظر به عنوان یکی از اعضا شناخته می شود. در این شرایط افرادی که به مهاجرت می پردازند، علاقه مند هستند تا به انجام امورات مربوط به مهاجرت پت نیز بپردازند.
در سال های اخیر مجموعه های توریستی مختلف کمک زیادی را به افرادی که قصد دارند تا مهاجرت پت خود را انجام دهند، کرده اند. برخی از این مجموعه ها با طی کردن پروسه های مربوط به مهاجرت پت شما، تلاش کرده اند تا حیوان خانگی شما در حین مهاجرت، همراه شما باشد. توجه داشته باشید، افرادی که قصد دارند تا حیوان خانگی خود را در حین مهاجرت به همراه خود ببرند، باید قبل از هر چیزی به کسب اطلاعات لازم در این زمینه اقدام کنند. کسب این اطلاعات موجب می شود تا شما بتوانید میزان کیفیت سفر خود را تا مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

دریافت تاییدیه سلامت جسمی برای مهاجرت پت

به فکر اخذ تاییدیه سلامت جسمی باشید!

اگر قصد دارید تا در حین مهاجرت خود، فرآیند مهاجرت پت خود را نیز به بهترین شکل انجام دهید، به فکر تاییدیه سلامت جسمی حیوان خانگی خود باشید. بسیاری از افراد در حین پت تراول به این نکته توجه ندارند و به همین دلیل مهاجرت با حیوان خانگی از سوی این دسته از افراد با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شود. تفاوتی ندارد که شما قصد مهاجرت با سگ یا مهاجرت با گربه را داشته باشید. قبل از هر چیزی باید بدانید که کشور مقصد شما، برای مهاجرت پت شما، به چه مدارکی نیاز دارد.
پس از آشنایی با مدارک لازم برای مهاجرت با پت در کشور مقصد خود، نسبت به انجام آزمایش های مربوطه اقدام کنید. توجه داشته باشید که آزمایش های مربوط به تاییدیه سلامت جسمی باید در مجموعه های معتبر و مطرح انجام بگیرد. این مسئله تاثیر مستقیمی را در تایید شدن مهاجرت پت شما خواهد داشت. لازم به ذکر است که گاهی اوقات با توجه به آزمایش های مورد نیاز کشور موردنظر، ممکن است پروسه تاییدیه سلامت جسمی حیوان خانگی شما تا شش ماه زمان ببرد. بنابراین هرچه زودتر برای این مسئله اقدام کنید.

تزریق واکسن برای مهاجرت پت

یکی دیگر از مهم ترین مراحل برای مهاجرت با پت، تزریق واکسن به حیوان خانگی می باشد. در ابتدا نیاز است که بدانید، شما برای مهاجرت پت خود، نیاز دارید تا تمامی واکسن های مربوط به حیوان خانگی خود را تزریق کنید. پس از تزریق تمامی واکسن های مربوطه، اطلاعاتی در رابطه با تزریق واکسن هاری به پت شما دریافت می شود. توجه داشته باشید که اولین دز از تزریق واکسن هاری در هفته 12 انجام می شود. در صورتی که حیوان خانگی شما مبتلا به بیماری هاری نشد، سپس پس از 28 روز می توان به انجام آزمایش های مربوطه در رابطه با مقاومت حیوان در برابر بیماری هاری پرداخت.

مهاجرت با حیوانات خانگی در کمترین زمان

توجه داشته که حیوان خانگی شما باید آزمایش تست خون تیتر آنتی بادی هاری را نیز ارائه کند. اگر در تمامی آزمایش های موردنظر حیوان خانگی شما موفق عمل کند، مدارکی مربوط به تزریق تمامی واکسن های وی صادر می شود. به دلیل طولانی بودن پروسه مربوط به مهاجرت پت، نیاز است تا حتما تزریق واکسن زودتر انجام شود تا آزمایش های مربوطه دچار پروسه طولانی مدت نشوند.

دریافت پاسپورت حیوان خانگی برای مهاجرت پت

پس از این که تاییدیه های مربوط به تاییدیه سلامت جسمی و مدارک مربوط به واکسینه شدن حیوان خود را دریافت کردید، می توانید از طریق مراجع مربوطه به دریافت پاسپورت حیوان خانگی خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که امروزه مراجع موردنظر در این زمینه با دقت بسیار زیادی به فعالیت می پردازند. بنابراین تکمیل بودن مدارک موردنیاز آن ها موجب می شود تا شما بتوانید در مدت زمان کوتاه تری به دریافت پاسپورت برای حیوان خانگی خود اقدام کنید.

مهاجرت با پت

لازم به ذکر است که در این زمینه تمامی اطلاعات پزشکی، تاریخ واکسن ها، اطلاعات مربوط به حیوان و … از شما دریافت می شود. توجه داشته باشید که حیواناتی که از سن کمتر از شش ماه برخوردار هستند، مجوز دریافت پاسپورت را ندارند. بنابراین شما باید برای مهاجرت با پت، به اخذ پاسپورت سگ در ایران یا اخذ پاسپورت گربه در ایران بپردازید. حیوانات خانگی دیگر نیز قوانین مشابه با همین حیوانات را دارند و تفاوت های کمتری در میان قوانین میان آن ها به چشم می خورد. پس از انجام تمامی مراحل فوق، باید به بررسی قوانین کشور مقصد بپردازید تا با مدارک شما موافقت کنند. در غیر این صورت ممکن است مشکلات مختلفی برای شما به وجود بیاید.

با حیوان خانگی خود به سراسر جهان مهاجرت کنید

مراحل پایانی مهاجرت با حیوانات خانگی

پس از این که به انجام تمامی امور پت تراول خود پرداختید، نیاز است تا وسایل مربوط به مهاجرت با پت را تهیه کنید. توجه داشته باشید که برای مهاجرت پت نیاز شدیدی به این اقلام بوده و بدون آن ها اجازه مهاجرت حیوان خانگی شما داده نمی شود. در ابتدا به تهیه قفس های مخصوص برای حیوان خود اقدام کنید. اگر مدت زمان پرواز شما زیاد است، مجوز نگهداری حیوان در کنار شما بر عهده پرواز موردنظر خواهد بود. همچنین در صورتی که وزن حیوان خانگی شما بیش از 12 کیلوگرم باشد، امکان نگهداری آن وجود نداشته و به بخش باربری انتقال داده می شود.
توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هر گونه مشکل، حتما غذا و آب موردنیاز حیوان را در قفس مخصوص آن قرار دهید. در این شرایط دیگر دغدغه ای برای شما وجود نداشته و مهاجرت شما به همراه حیوان خانگی خود به بهترین شکل انجام می گیرد. اگر مدت زمان پرواز شما بسیار زیاد است، در خصوص تنفس حیوان خانگی خود در این مدت زمان، از دامپزشک مشورت بگیرید.

در زمان مهاجرت همه ما دوست داریم که حیوان خانگی‌مان را همراه خود ببریم؛ اگر شما هم به عنوان فردی که قصد مهاجرت یا مسافرت به خارج از کشور داره می‌خواهید حیوان خانگی خود را به کشور دیگری ببرید، اما از قوانین آن کشور اطلاعی ندارید، با ما همراه باشید.
تقریبا هر کشور پروسه و مدارک خاص خود را دارد و نیاز هست طبق پروسه مقصد، از مدتی قبل به فکر همراه بردن پت خود به کشور مقصد باشید.
برای اطلاعات بیشتر برای روند انتقال پت به کشور مقصد خود، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

مدارک برای مهاجرت با سگ یا مهاجرت با گربه

تکمیل نبودن مدارک حیوان خانگی در پروسه مهاجرت با پت می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. اغلب کشورها اقدام به برگرداندن پت به کشور مبدأ می‌‌‌‌‌‌‌کنند.مدارک پت شما باید با توجه به مقصد نهایی تهیه و تنظیم شوند. زیرا هر کشور فرم‌ها و جداول خاص خود را بر اساس مقررات داخلی خودشان دارند.

مدارک برای مهاجرت پت

اصل شناسنامه و پاسپورت و کپی آنها

پاسپورت صاحب پت

کارت مربوط به مشخصات میکروچیپ

آزمایش تیتر هاری

گواهی واکسیناسیون سگ یا گربه

گواهی سلامت بین المللی

فیش واریزی برای حیوان خانگی

اطلاعات ذکر شده در پاسپورت سگ یا پاسپورت گربه

مشخصات صاحب حیوان،مشخصات حیوان خانگی(نام ،نژاد،جنسیت)،عکس حیوان ،تاریخ واکسناسیون پت ،مشخصات مربوط به میکروچیپ،تاییدیه دامپزشکی

در ادامه به توضیح مختصری از برخی مقاصد پرداخته ایم :

استرالیا
متأسفانه امکان ارسال پت از ایران به استرالیا بصورت مستقیم امکان پذیر نیست، تنها راه ورود پت از مبدا ایران به مقصد استرالیا، گذراندن ۶ ماه در یک‌‌ کشور مورد تایید برای استرالیا هست که ایران از این قبیل کشورها نیست .
در ابتدا باید ملزومات ارسال پت به کشور ثالث انجام شود سپس بر اساس نژاد پت شما پرواز انتخاب شده و اقدام به ارسال پت به کشور ثالث میشود.
خوشبختانه بیمارستان دامپزشکی پایتخت با تمام پیچیدگی پروسه همچنان صدها پرونده موفق ارسال پت به استرالیا را در کارنامه خود جا داده است.

اتحادیه اروپا
مثل ملزومات هر کشور دیگه، پت شما باید شناسنامه، میکروچیپ و واکسیناسیون کامل داشته باشد ،همچنین آزمایش تیتر هاری نیز برای این کشورها نیاز هست وباید از تاریخ نمونه گیری حداقل ۳ ماه گذشته باشد، البته هیچ الزامی ندارد پت بلافاصله بعد از اتمام این ۳ ماه از کشور خارج بشود و آزمایش تیتر هاری تا ۴ سال ( به شرط تمدید واکسیناسیون ) اعتبار دارد
تحویل گواهی ها و فرم های مختص به هر کشور ، چند روز قبل از پرواز شما توسط مجموعه انجام میشود.

امارات
تنها راه ورود پت به برخی کشور ها فقط از طریق پرواز کارگو‌ یا ارسال بدون مسافری
پت امکان پذیر است که امارات نیز از این دسته کشورهاست.
پرواز پت بسته به نژاد پت مشخص میشود که حتی قبل از شروع پروسه به شما درباره
ایرلاین مناسب برای پرواز پت شما، مشاوره داده می‌شود.
برای امارات امکان تحویل پت از درب منزل به ما و تحویل پت درب منزل در مقصد امکان پذیر است.

انگلستان
مثل پروسه اتحادیه اروپا از ملزومات این مقصد میتوان به شناسنامه، میکروچیپ و
واکسیناسیون کامل و آزمایش تیتر هاری ( و گذشتن ۳ ماه از تاریخ نمونه گیری)
اشاره کرد. البته از تفاوت های پروسه این مقصد با مقاصد دیگر میتوان به نوع پرواز اشاره کرد که بنا به قوانین انگلستان پت تنها میتواند از طریق پرواز کارگو ( ارسال جداگانه پت بدون مسافر ) به انگلستان وارد شود و همچنین نیاز به استفاده از ایجنت در فرودگاه مقصد که بستگی به نژاد پت شما بهترین مسیر و پرواز انتخاب میشود.

آمریکا
پروسه آمریکا برای سگ و گربه متفاوت هست برای بردن سگ به آمریکا علاوه بر مدارک اولیه ( شناسنامه، میکروچیپ و واکسیناسیون کامل ) نیاز به آزمایش تیتر هاری و دریافت مجوز ورود از آمریکا نیز هست که توسط بیمارستان دامپزشکی پایتخت انجام میشه برای بردن گربه به آمریکا ولی پروسه ساده تر هست و تنها به شناسنامه، میکروچیپ و واکسیناسیون کامل و گواهی سلامت ( گواهی پرواز ) نیاز هست که تمامی این مدارک نیز توسط بیمارستان دامپزشکی پایتخت تهیه میشود.

شما می توانید جهت مشاوره و تعین وقت برا ی انجام پروسه های خروج از کشور از طریق شماره زیر با آقای آرمین فردوس در ارتباط باشید:
09127056670
02188368585
داخلی 102