بخش انکولوژی بیمارستان دامپزشکی پایتخت

امروزه با پیشرفت علم دامپزشکی و افزایش آگاهی سرپرستان حیوانات خانگی، تعداد بیشتری از سگها و گربه ها به سنین میانسالی و پیری می رسند و این امر، اهمیت توجه کردن به بیماریهایی که در این سنین بروز بیشتری دارند را نشان می دهد.
یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در حیوانات، به ویژه حیوانات با سن بالاتر، انواع سرطان ها هستند. خوشبختانه با پیشرفت های اخیر در علم پزشکی و دامپزشکی تعداد قابل توجهی از سرطانها قابل کنترل و یا درمان هستند. این امر، مستلزم تشخیص به موقع و اقدامات درمانی در اسرع وقت می باشد.
بیمارستان دامپزشکی پایتخت با بهره گیری از تیم تخصصی قوی در بخشهای داخلی، رادیولوژی، کلینیکال پاتولوژی و جراحی در قالب کلینیک تخصصی انکولوژی، آمادگی پذیرش بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان را جهت اقدامات تشخیصی و درمانی(شیمی درمانی و یا جراحی) دارد.
شما همکاران و مراجعه کنندگان عزیز می توانید برای اطلاع از ساعت کاری و سایر جزئیات مربوط به کلینیک تخصصی انکولوژی با بیمارستان تماس حاصل کنید.
02188368585
داخلی 106
عوامل مولد نئوپلازی ها یا عوامل سرطانزا:
عوامل متعددی در رابطه با سرطان زائی یا تولید نئوپلازی ها مطرح می‌باشند و اگر چه بعضی از عوامل اختصاصی تومور ها مشخص شده اند اما اغلب آن ها هنوز ناشناخته می‌باشد و دارای اتیولوژی پیچیده و چند فاکتوری می‌باشند.
بطور کلی عواملی مانند هورمون هاو توارث و سن و جنس و نژاد به عنوان عوامل مستعد کننده باید در نظر گرفت.
در درمان تومور ها روش هایی مانند جراحی – پرتو افکنی – شیمی درمانی – ایمو نو تراپی می‌توان بهره برد.
در روش شیمی درمانی از طریق مداخله در توانایی سلول برای تفسیر استفاده می‌شود و البته اکثر دارو هایی که به کار می‌روند باعث غیرفعال شدن مغز استخوان می‌شوند.